söndag 31 maj 2015

Mors dag

 
Mors dag och för all del även Fars dag, ska de verkligen behövas? Reklamen flödar över och försöker få oss att köpa, köpa, köpa och naturligtvis vill ingen att just deras mamma ska bli utan.
 
 
När jag en gång i tiden arbetade på ett bibliotek på en långvårdsavdelning, strömmade blommorna in dagarna före sådana här helger. Jag minns den sköterska som suckade uppgivet och sa: " Tänk om de kunde offra en kvart för ett besök emellanåt istället för alla dessa hundralappar för blommor. Det skulle betyda så oerhört mycket mera."
 
Violer till mor
 
Jag ska ringa till min mamma idag 8.30. Det gör jag ungefär varannan dag året om så det är ingen skillnad just idag.
 
 
 

2 kommentarer:

  1. visst ät det en fin Morsdagsmorgon, solen framme till och med.

    SvaraRadera
  2. Vi har aldrig firat Mors dag med presenter - jag köper det jag vill ha när jag vill ha det - inom rimliga gränser naturligtvis. Jag blev jätteglad när alla mina tre barn kom ihåg att ringa och facebooka. Det räcker så gott för mig.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera