torsdag 21 maj 2015

Dagarna rullar på

 
VA, vallmo redan! Det är väl inte högsommar ännu? En pytteliten vallmosort har börjat slå ut här och var. Jag måste titta efter i floran vad den heter.
 
 
Ja, ja, det är lite tröttsamt med svanbilder, men ibland kan jag inte låta bli när de burrar upp sig så här vackert.
 
 
Mitt hjärta smälter när jag ser årets första ejderkull. Måtte de klara sig från alla faror. Antalet ejdrar minskar drastiskt så nu håller jag tummarna för den här lilla familjen.
 
 

3 kommentarer:

  1. Jaa det är jättesött, att se hela familjen segla iväg.
    En bild säger så mycket, heter de ju och det stämmer så bra med den lilla kullen efter,

    SvaraRadera
  2. Känns som vallmon är ute tidigt och "seglar" men vädergudarna är ju lite ur led minsann. Men vackra är vallmon.
    Lilla familjen ejder håller jag också tummarna för, måtte dom få klara sig.
    Svanen är en ståtlig fågel och som du säger när dom burrar upp sig är de fantastiska.
    Ha det gott !
    Kram !

    SvaraRadera
  3. Underbart..du lever på en ö full av underhållning av allra bästa slag.

    SvaraRadera