tisdag 11 november 2014

I dimma dold

Ut mot fyren

I söndags hade vi en riktigt tät dimma under större delen av dagen och jag måste förstås ge mig ut med kameran. Jag gillar dimma! Den förändrar landskapet och de svarta trädsilhuetterna blir så vackra mot det gråa. Nu gick jag ut till Högby fyr på den långa piren mellan land och fyrön. Det kändes ganska märkligt när jag stod där någonstans mitt ute i intet. Vägen såg ut att ta slut åt båda hållen och på sidorna rullade havet in. Det skulle faktiskt ha känts lite kusligt om jag inte kände vägen så väl.

In mot land


Min rubrik idag ploppade bara upp i huvudet. En boktitel? Ja minsann, en gammal svensk deckare från 50-talet av Vic Sunesson. Ett bra namn på boken tydligen, eftersom det har stannat kvar i mitt minne i nästan 60 år, men bokens innehåll är bortblåst.



2 kommentarer:

  1. I dimma dold, och in mot land, lät som titlar båda två..kanhända värsta deckare..dimman är vacker tycker jag...med de skumma siluetterna av träd och buskar..Kram Karina

    SvaraRadera
  2. härligt - grått är flott! margareta

    SvaraRadera