söndag 29 december 2019

Så var det avklarat!


Så där ja! Nu har vi tillbringat en vecka i Trosa med omnejd.


Vi är helt slutkörda, vilket visar på att det har varit så intensivt men jätteroligt.


Massor av god mat, både nyttig och onyttig. Det är fantastiskt vad alla i yngre generationer är duktiga och intresserade av matlagning.


Trevligt umgänge förstås med dotter, barnbarn, syskon, syskonbarn och alla respektive därtill...


….och så förstås, kretsar mycket runt den vi alla ivrigt väntar på och som ska komma i slutet av april. Den lilla magen fotograferades flitigt!





2 kommentarer:

  1. Hej Kerstin,
    Jag önskar er ett gott nytt år 2020
    med pizza ..... :-)
    Och jag är glad att fortsätta läsa din blogg under det nya decenniet.
    Kram Marlise

    SvaraRadera
  2. Efter så mycket mat och släktumgänge så antar jag att det var skönt att komma hem och vila upp sig...och äta pizza!
    Det önskar jag att jag hade serverat också. Jag gjorde mig till med gratinerad hummer till förrätt. (Hade en frysen sen ett år, den skulle bli dålig innan sommaren.) Har aldrig gjort det tidigare, men inte är det nåt jag ska göra igen. Föredrar naturella skaldjur!! Sen gjorde jag Cour dé Filet, vilket jag inte gjort på 7-8 år - och som jag inte heller kommer att göra på MYCKET länge. Det är knepigt med god OCH mör oxfilé nu för tiden..... Så vi har hälften kvar till nån annan kväll. Nä, en god pizza med mexikanska grejor på, det hade varit smaskens.
    KRAM och GOTT NYTT ÅR/Susie

    SvaraRadera