söndag 8 december 2019

Julmarknad igen....den sista i år


Så var det dags för årets sista julmarknad för min del. Den lilla och mysiga i Norrgården i Byxelkrok.


Så mycket mer än en vanlig julmarknad. Nya möten, återseenden, trevliga pratstunder. "Jag är Mariannes dotter" säger någon plötsligt. Men vad roligt! Henne hade jag aldrig träffat förut.


Träffade ni min moster Edit någon gång, frågar en dam. Hon bodde i ert grannhus. Det blev också en intressant pratstund.


Neptuni Drängar sjöng julvisor. Minsann inte alla små orter som har en egen manskör!


Och så kom tomten förstås. Till både skräckblandad förtjusning och förväntan hos alla barn. Vi vuxna fick inga paket men det erbjöds flera olika sorters soppa, hembakat bröd och gott kaffe. Det gick ingen nöd på oss!



2 kommentarer:

  1. Det låter som en trevlig dag med tomte och allt!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Låter som en riktigt härlig och "julig" marknad. Helt i min stil - för jag blir som ett barn när julen närmar sig! *fniss*
    KRAM/Susie

    SvaraRadera