söndag 3 september 2017

Inga kor i sikte

 
I går kunde jag gå min favoritpromenad över ängarna vid norra udden igen. Korna stod och trängdes vid bron över till Fyrön, så jag vågade mig ut i markerna. Jag gick snabbt och tittade bakåt ibland efter eventuella fyrbenta förföljare, men de hade inte upptäckt mig.
 
 
Senast jag försökte fick de se mig och kom springande, glada och nyfikna. Jag verkligen hatar att vara omsvärmad av bråkiga, stora djur, som frustar och trängs med varandra alldeles inpå mig.
 
 
I dag ösregnar det så jag är verkligen glad över gårdagens promenad och glad över min kasse med böcker från biblioteket. Den passar bra i dag!
 
 

4 kommentarer:

  1. Nej, att förföljas av kor tillhör inte min favoritsysselsättning heller! Dom är dessutom extra nyfikna när man har hund med, så det har hänt ett par gånger att Rolle fått bära hunden och jag fått försöka schasa bort korna - inte kul alls!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Jag är också belåten med att jag gick en långpromenad igår, för här är det dagsregn och höstrusk.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Hej Kerstin,
    dann gutes Gelingen bei deinem letzten Jahrgang als Redakteurin.
    Wir sind jetzt für 1Woche in Goslar.
    Es freut mich, das der Wein euch geschmeckt hat. Nur der Weißwein? Der Rotwein nicht?
    Der Wein war von der Ahr.
    wir haben ja Ahr, Rhein und Mosel in unserer Nähe.
    Überall wird Wein angebaut......und Brigitte und ich trinken keinen Alkohol :-)
    mein Angebot gilt, wenn du möchtest, kann ich im Mai Wein mitbringen.
    Du kannst mir schreiben, was ihr am liebsten trinkt.
    schöne Grüße aus Goslar nach Öland....Kram Marlise

    SvaraRadera
  4. så det har hänt ett par gånger att Rolle fått bära hunden och jag fått försöka schasa bort korna - inte kul alls!!



    หีฟิต

    SvaraRadera