fredag 22 september 2017

Det är inte alltid så lätt!

 
Det är inte så lätt det här med fåglar. Jag lyckas väl få en och annan hyfsad bild men det är desto fler som jag raderar varje dag. Den här gråhägern traskade fram och tillbaka och gräs och kvistar kom hela tiden i vägen.
 
 
Men titta! Där satt en lövsångare fint på en torr gren. Nähä, den skulle just flyga iväg.
 
 
Åh, en lärkfalk! De är himla snabba. Det blev både snett och suddigt.
 
 
Äntligen, där är hägern igen, mitt framför fyrvaktarens bostad. Näe, han vill inte posera idag.
 
 

3 kommentarer:

  1. Jag håller helt med dig! Det är knepigt att fotografera fåglar, åtminstone när man bara har mobilen. Din sista bild tycker jag är jättebra!!
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Allt som rör sig är svårt tycker jag! Men jag bara måste berätta om mitt livs största misslyckande som "fotograf".
    Det här var på 70-talet och jag fick låna en Hasselbladare och en ljusmätare av vår gode vän Fotografen när vi skulle på ett bilrace (där han själv deltog). Jag fick också en "pressbiljett" som gav mig tillåtelse att gå in på banan (man fick det förr) och fota. Så jag lag mig lite högt i en kurva och så började racet.....
    Jag smällde av massor med bilder och överlämnade sen kameran till vår kompis. Han tog med sig den till sitt labb och framkallade rullarna. Sen ringde han och jag förväntade mig att jag åtminstone fått ett tiotal bra bilder. Men...han talade om att ALLA var förstörda! Varför!? Jo, värdet på ljusmätaren skulle dubblas - eller minskas med hälften, vilket kommer jag inte riktigt ihåg längre. Så dom var felexponerade allihop!!
    Jag blev jätteledsen och han bad om ursäkt att han inte informerat mig om det.....grrrr!
    Det enda roliga minnet av det hela blev att fotograferna runt omkring mig var enormt imponerade att jag hade en Hasselbladare och alla undrade vilken stor tidning jag jobbade för. *fniss*
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Fåglar är inte lätt att fota :) Men du lyckas galant! Norra udden ja, ett paradis på jorden i mina ögon...näe nu längtar jag tillbaka igen!!
    Kram från Titti

    SvaraRadera