fredag 17 oktober 2014

Utomhus


Jag gick en promenad vid Ölands norra udde i går. Det var faktiskt den första morgonen i höst som jag kände att långkalsonger inte hade suttit i vägen under jeansen. Det är fortfarande runt 10-12 grader men de ostliga vindarna kändes kyliga.


Fåglarna höll sig långt inne i buskarna och smackande varningsljud från rödhakarna och gälla koltrastsalarm följde mig på min väg. Som vanligt, när jag inte ser några fåglar, tittar jag på blommorna istället. I den här milda hösten är det många arter som blommar om igen med mindre varianter. Små blåeld ser jag här och var liksom blåklockor, glim, rödklöver och mycket annat. Ingen konst att få ihop en bukett om jag skulle vilja det.


Något annat färgglatt lyste bland stenarna. Två lite slankiga ballonger! Från ett barnkalas i Oskarshamn kanske?



1 kommentar:

  1. jag trodde det var en docka som låg på marken, så var det en ballong.
    Höst i våra marker, trevligt fredag, jag skall
    träffa CARL PHILIP HOS HELENIUS HÖRNA

    SvaraRadera