onsdag 29 oktober 2014

Guldbestrött


Det är så otroligt vackert ute nu! Speciellt på de ställen där det växer bokar. Det verkligen glittrar i guldiga färger,speciellt när solen tittar fram. Tillsammans med knallgula aspar och bruna ekar bildas det en färgsymfoni här i skogen, som inte går av för hackor.


De bastanta bokarna tar ett fotbad i de gyllene drivorna och oupphörligt singlar det sakta ner nya löv hela tiden.


Nya mästerverk av naturen uppenbarar sig hela tiden. "Titta där" och "Titta där" tjatar vi på när nya scenerier dyker upp utmed vägarna.


Äntligen har vi fått lite vattenblänk i dikena också efter en lång, torr sommar. Julmässan på Skäftekärr närmar sig och idag ska jag plocka ihop allt som jag ska ha med mig dit. Växelpengar, plastpåsar, kvittoblock, duk till bordet, räkna alla kort jag ska ta med mig, plocka ihop böcker som ska säljas osv, osv. Nyfiken? Se www.skaftekarr.se



3 kommentarer:

  1. jaa, det är som guld i våra marker nu. Så trevligt ordnat, det är ju värt 50:- att få gå på en så fin marknad, med allt möjligt på.
    ha det så trevligy, och hoppas på bilder där ifrån.

    SvaraRadera
  2. Underbart vackra bilder! Den här hösten måste vara speciell, har aldrig sett sådan färgprakt på Öland tidigare.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig varit på Öland på hösten, kanske det kan bli någon gång i livet, vi har bara tre timmar dit.
    Ja verkligen guldbestrött vackert, särskilt när solen lyser.
    Men snart är alla vackra löv borta, återstår gråa nov.
    Trevligt för dig med julmässa, det börjas i tid.

    Må väl/ Eva

    SvaraRadera