tisdag 4 december 2012

Vinterblommor i (på) växthuset




Så har vintern fångat in hela landskapet Öland i sin frostiga famn. Själv har jag inte riktigt bestämt mig ännu. Överväger det vackra det halkiga? Tveksamt. Förra vinterns inköp, snöslungan, provades i går så nu har vi breda fina vägar både till vedboden och fågelmatningarna. Vi läste i tidningen att kommunen erbjuder hjälp med snöskottning till pensionärer för 100 kronor gången (blev en liten ordvits). Det priset var nog baserat på den korta sträckan från gata till yttertrappa i Borgholm. Här ute på landet skulle det bli ungefär en krona per meter.

2 kommentarer:

  1. Njae, det räcker inte med att det är vackert när det är så här mycket snö och förbaskat kallt och halkigt!
    Det gäller att man har jättesnälla grannar med traktor med plog när man har så extremt stor infart och parkering. Och än så länge så har vi faktiskt det, trots att dom bor 500-600 meter härifrån. Gången in därifrån skottar sen Rolle själv, under stor klagan - han hatar att skotta nämligen. När jag frågar honom om vi inte ska skaffa en snöslunga, så slår han bara ifrån sig (det är naturligtvis bekvämare när någon kommer och plogar åt en). Så han får skylla sig själv att han måste "handskotta".....

    SvaraRadera
  2. Vinterblommor..vilket vackert namn på frostig ruta..mmmm vinter med snö o is är vansinnigt vackert men så jobbigt samtidigt..idag gick jag till jobbet i 15 cm oplogat..puhhh..det tog på krafterna men jag såg det som ett träningspass och var nöjd med det ...

    En slunga är väl perfekt att ha nu..

    SvaraRadera