fredag 14 december 2012

Snöigt sommarland




Nu böjer thujaträd och tallar sina grenar under tyngden av alla snömassor. Det är otroligt vackert i skogen just nu.På sina håll är tallstammarna helt insnöade och ser nästan ut som vita björkstammar. Rådjuren börjar pulsa ut från skogens skydd till trädgårdar och plogade vägar. De tycker nog som jag: Barmark är bäst! Till något helt annat. Vad roligt det är med den digitala fotoramen , som jag vann! Oteknisk som jag är, hade jag aldrig kommit på idén att köpa en själv. Goda vänner som var här och såg hur den fungerade, blev genast sugna på att skaffa en.

2 kommentarer:

  1. Oj, det var mycket snö hos er! Här uppe i norr är det ungefär likadant också :)
    Vacker bild på Rådjuret.
    Ha en fin dag /Bea

    SvaraRadera
  2. Det är alltid lika kul att vina saker, men det är klart en fotoram skulle ju inte sitta illa. Eller en surfbräda så man kan ligga i sängen och leta bra B & B/hotell i Skåne!
    Det var "bara" avbrott från 7-tiden i morse till framåt 10, men det räckte ju för att man skulle tycka att det var lite kyligt när man klev upp! Då var det -8 grader ute, men nu är det uppe i -2 och ska bli mindre. Men...det är en klass 1-varning för snöoväder på gång. Jag vill INTE att det ska bli vackrare i naturen, det får gärna bli tö och barmark!!

    SvaraRadera