onsdag 14 december 2011

Sitta ute en stund?





Ja, lite frestande ser det ut när man tittar ut genom rutan. Men på en försiktig promenad runt i trädgården fick jag knäppa kappan och dra ner mössan, men grönt och fint är det. Kryddorna ser friska och fräscha ut i sina krukor och en och annan pensé och ringblomma går att hitta. Det är så härligt med en sådan här decembermånad som kontrast mot förra årets snöstormselände. Och i den nyanlagda rabatten sticker små gröna toppar upp överallt. Stackare, låt inte lura er av decembersolen! Kryp ner igen!

3 kommentarer:

  1. Det ser verkligen vårigt ut!
    Och du kryar på dig/är på rätt väg mot tillfrisknandet, hoppas jag!

    Steffe

    SvaraRadera
  2. Roligt att höra att du inte är HELT immobiliserad! Och nog gör en sån här december att det känns lite mindre tungt än en sån som vi hade ifjol. Jag har i färskt minne evighetssnöskottningen ...

    Härifrån mig kan jag rapportera att en utekruka med sommarens solöga är grönare och frodigare NU än i augusti! Den har t.o.m. satt blomknoppar, kan du fatta! Men nu har den fått flytta in pga de rätt kalla nätterna, så knopparna faller garanterat av av ljusbristen. Det ska bli spännande att se om jag lyckas få plantan att överleva tills det går att ställa ut den på heltid igen :o)

    Ny dag, Kerstin, nytt steg mot bättring.

    SvaraRadera
  3. Hej, trevliga foto. Kan du fortfarande ha timjan och rosmarin ute?
    Min rosmarin står i tvättstugan hoppas den klaraa av vintern. Rosmarindoften som jag älskar!
    Roligt med en bloggare från Öland. Själv har jag en bekant på Öland,hon heter Yvonne de Graf

    margareta

    SvaraRadera