söndag 18 december 2011

Från fönster till fönster




Otåligheten börjar krypa i mig. Jag går från fönster till fönster och tittar på småfåglarna, fiskarna i dammen som ännu inte gått i vinterdvala och grannens hästar långt bort i hästhagen. Ser verkligen fram emot måndag förmiddag då jag blir av med stygn och klämmor.Det kommer säkert att göra stor skillnad. Ett besök av sparvhöken blir ett välkommet avbrott. Så vacker där han sitter och spanar. Så kommer det plötsligt ett meddelande på datorn. "Du har vunnit!" Vad? Jag? Det är bloggaren Bestemor Drillo som haft utlottning och jag har vunnit ett par fina julgrytlappar. Oj, vad roligt! Genast är jag mycket gladare.

7 kommentarer:

  1. Uja, jag kan mycket väl leva mig in i hur det börjar krypa i kroppen på dig av att inte kunna vara ute och vandra som du är van vid! Men låt oss hoppas att det åtminstone till en del ska låta sig göras när du blivit klämfri imorgon. Kvalificerad gissning är att klämmorna känns mer och värre än det traditionellt broderade.

    Håll ut, det blir bättre varje dag - och det ges julkonserter alla år, så om du missar den här kan du ta igen det nästa jul :o)

    Kärringkram

    SvaraRadera
  2. Hej Kerstin!
    Känner igen det där allt för väl.. Håller tummarna och hoppas att du är ute på dina strapatser snart igen. Grattis till både fin bild på sparvhöken och till grytlapparna.
    Må väl!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  3. Fins fönsterscener, har lagt upp en åt andra hållet från leksaksaffären i Borgholm. Stygn är alltid skönt att bli av med och om du seddutom har staples så kommer det att kännas än bättre. Kul med vinsten, behövs så lite för att pigga upp en dag

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas att allt känns bättre när du fått bort stygnen och klämmorna.

    Ock grattis till vinsten.

    Ha en fin dag

    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Förstår att du börjar bli rastlös som är van att ut i naturen och hälsa på dina vänner djuren... inte lätt att hålla tillbaka sig då. Men snart behöver du inte det längre!
    Visst var det kul att vinna även jag blev lyckligt lottad och mer än häpen må du tro! Kramar till dig Kerstin, tänk vilken tur att du blir av med detta lagom tom jul!

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  6. Så härligt att få lite tröst i tråkigheterna!
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  7. Det var nog ett tecken på kommande ljusa tider ska du se. Det värsta borde ju ligga bakom dig så att det nu bara kan bli bättre och bättre.
    Att få stå i sitt fönster och studera en sparvhök är minsann inte fyskam. Det finns mindre lyckligt lottade som bara får glo på en husfasad då dom tittar ut, som innerstadsbor till exempel.
    Själv kan jag stå länge och bara njuta av utsikten från våra fönster.

    SvaraRadera