tisdag 20 november 2018

Ja visst ja!

 
Ja visst ja! Då blev jag påmind igen. Ta ingenting för självklart.
 
 
I dag när jag läser allt nytt får jag se att en kär bloggvän hastigt förlorat sin make och dessutom då blivit tvungen att ta bort sin lilla ögonsten till hund. Det gör ont i hjärtat!
 
 
Dessutom påminns jag om att det är tjugo år sedan en svår flygolycka skedde utanför Gotland, då en kamrat till fågelskådande vänner här på Öland omkom. Så tragiskt. Vi får inte glömma att allt som vi tar för självklart kan ändras på några sekunder! Nog av det. Nu fokuserar vi på allt roligt som ligger framför oss. Två minuters skratt motsvarar tjugo minuters joggning. Jag skrattar hellre än jag joggar!
 
 

2 kommentarer:

  1. Leben jetzt!!!!
    Hier und heute und nicht morgen.
    Kram Marlise

    SvaraRadera
  2. Livet kan minsann vända riktning hur fort som helst. Det gäller att leva medan man lever!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera