lördag 24 november 2018

Bläää för svart fredag!

 
Jag vill inte ha några svarta dagar, helger eller till och med veckor i mitt liv. Över huvud taget. Vad det än gäller. Om det dessutom är förknippat med att jag ska tömma mitt konto och köpa saker som går att leva utan, säger jag: Nej tack!
 
 
Jag vill ha roliga, soliga dagar med färg och fest och värme och utan några större kostnader.
 
 
En och annan svart dag drabbas vi alla av ibland ändå, så det behöver vi inte ha i den ändå så mörka november.
 
 

2 kommentarer:

  1. Nej någon svart fredag tycker jag inte att vi ska ha. Det är totalt onödigt, för vi konsumerar mer än nog.
    Ha en ljus och skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Det var de klokaste ord jag hört på länge.Har ett barnbarn som arbetar i en "exklusive" affär här i staden. Hon började sitt srbete kl 06,00 i ett stort varuhus- Det är ju inte klokt
    Jag har blivit så gammal att jag snart inte begriper något, som just nu håller på. Fy sjutton säger jag.Din tårta är mera värd, lilla vän-

    SvaraRadera