torsdag 19 oktober 2017

På andjakt

 
När jag kom tillbaka till Öland efter en vecka i Trosa, måste jag förstås se den vitögda dykanden som landat i vår insjö, Hornsjön. Jaa, någon av de där prickarna långt bort i diset är just den sällsynta besökaren.
 
 
Naturligtvis skulle det ligga ett tjockt lager av dis över sjön när jag äntligen kom dit. Vackert och rofyllt men inte kan jag påstå att jag sett den lilla andstackaren även om jag rent tekniskt har den på bild.
 
 
Gråhägern ville gärna vara med på bild och landade alldeles nära. I dag på morgonen är det minus på termometern, så kanske blir det lite klarare luft. Då gör jag ett nytt försök!
 
 

1 kommentar:

  1. morn,morn jaa i dag blev man häpen, fy så grått det var. Vita garagetak inget
    roligt tycker jag, som onte gillar vintern så ,mycket.men man¨kommer väl in i det ocskså, jaha då är sommaren slut då.

    SvaraRadera