fredag 27 oktober 2017

Oj, vad det kliar

 
Stackars vovven! Hon började klia sig och slicka bort stora tussar av päls. Iväg till veterinären. Hem igen, en självrisk fattigare och med en stor påse fylld med allahanda klådstillande och sårläkande medel.
 
 
Förmodligen rävskabb. Svar på blodprovet kommer om några dagar men alla symtom tyder på det. När vi ser lilla vovvens kliande förstår vi hur de stackars drabbade rävarna får lida. Ingen som hjälper dem med lindrande behandling.
 
 
Men gråsiskorna då, på alla mina bilder idag? Jo, jag hamnade mitt i en stor flock av dem under min eftermiddagspromenad.
 
 

2 kommentarer:

  1. Stackars Er hund, det måste klia så det är inte klokt, vilka grejor. Här har vi
    Sidensvansar överallt i våra Rönnbärsträd. Ett annat år åt de sig berusade, de flög på varNDRA, och dök till marken. De kanske har semester och är här på något lustigt Spa. Det finns mycket i vår herres hage,

    SvaraRadera
  2. Stackars hunden! Hoppas att medikamenterna hjälper!
    Gråsiskor vet jag mig aldrig ha sett, men de är så söta när man ser dem på bild.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera