onsdag 25 oktober 2017

Bara att inse fakta

 
Nu går det inte att blunda för det faktum att vinterns föregångare är här. Lika bra att ställa undan den sista solstolen och byta den tunna men vindtäta jackan mot en tjockare sådan.
 
 
Det var kyligt, kyligt under min promenad i går och jag var alldeles ensam uppe vid norra udden till att börja med. Sedan kom det ett ungt, tyskt par som huttrande försökte förstå texten på informationsskylten om fyren. Själv blev jag ändå varm i hjärtat av mötet med den lilla gråsiskan....
 
 
...och de små nävorna, som fortfarande blommar.
 
 

2 kommentarer:

  1. Låter dock som en skön morgonpromenad trots att den var kylig...ja den vackra hösten börjar nu snart övergå i ett fult november, inte kul.
    Njut av onsdagen!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Visst är det snart vinter - återigen! Vi har nu bara några få saker kvar ute, sen är allt fixat innan vintern slår till den 14 november.Att jag skriver det datumet beror på att min gubbe fyller år då - och antingen har snön kommit några dagar innan och försvunnit eller också kommer den det datumet. Bra riktmärke.....
    VARM KRAM
    Susie

    SvaraRadera