lördag 5 augusti 2017

Kvällsvattning

 
Jag gick ut för att vattna tomaterna i växthuset. Kvällssolen stod lågt och det var svårt att se i motljuset.
 
 
Oj, där blev jag nästan påflugen. Någon rundade flaggstången i full fart!
 
 
Ute ifrån vägen hördes ett envist trummande. Hackspetten hamrade på i den gamla lyktstolpen.
 
 
I rosenspaljen skymtade några lövsångare på jakt efter bladlöss.
 
 
Trädgården var verkligen full av fåglar! Här spanar den grå flugsnapparen från äppelträdets gren. "Vad gör du" ropar maken, "nu börjar Gynekologen i Askim". Oj då, den måste jag se igen. På med lite vatten på tomaterna och full fart in!
 
 

2 kommentarer:

  1. Missade "Gynekologen i .....". Hade gärna sett den igen, men programmet efter missade jag inte. Gillar den engelska thrillern!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Åhh nej, missade det programmet! Det är ju SPORT på tv nu, hm...ja jag får väl kolla reprisen sen! Jättefina bilder du bjuder på, ja som vanligt!
    Kram från Titti

    SvaraRadera