fredag 11 augusti 2017

Allt möjligt

 
Jag tittade ut genom fönstret och fick se att La familia, gråsparvsfamiljen tog sig ett bad. De bor envist kvar hos mig trots att jag ibland kan vara ganska otrevlig när de tjattrar som mest.
 
 
I en betydligt större damm simmade en årskull gräsänder omkring i kvällssolen medan svalor och sädesärlor fångade mygg i luften ovanför. Tänk att det kan vara så fint vid reningsverkets dammar!
 
 
I ett dike i närheten blommade dunörten och bildade mjuka kuddar med sina frön. Gammal läkeväxt för prostatabesvär läste jag. Finns te att köpa i hälsokostbutikerna. Ett tips till alla herrar alltså!
 
 

4 kommentarer:

  1. Apropå sista bilden...föredrar nog Tolterodine, tack! :-)

    SvaraRadera
  2. Gråsparvsfamiljen förstår nog att du inte är så farlig som du låter :-). Jag brukar lägga ut lite ostkanter och smulor utanför ytterdörren och så fort jag öppnar den numera, kommer det en liten gråsparv flygande och sätter sig på gräsmattan en bit ifrån.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tänkte på det vackra skeppet Du hade med i går.Skulle vara roligt att veta vad det var för skepp. Bilden i dag ser jag ju att du har uthyrt överallt och till alla sorter.Underbara bilder .

    SvaraRadera
  4. Allt möjligt och väldigt härliga bilder :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera