onsdag 24 maj 2017

Tidspress

 
De ringde från fysioterapin på lasarettet. "Vi har en återbudstid, kan du komma?" Tio mil är ju ingenting för oss glesbygdsbor, så jag sa: Ja, jag kommer!
 
 
Då hade jag inte räknat med ombyggnader, asfaltering, skrapning av vägkanter och lagning av potthål med snabelbilen. Precis överallt! En minut före utsatt tid rusade jag in på lasarettet.
 
 
Efteråt handlade vi lite snabbmat på vårt favoritställe i Färjestadens hamn.
 
 
Den åt vi vid Färjestadens dämme med vacker utsikt och fåglar överallt på de konstgjorda öarna. Typisk pensionärsutflykt!
 
 

2 kommentarer:

  1. Ja, här har du att köra långt. Vi var i går hos tandläkaren i Borgholm. Idag igen. Men läcker lunch i Ekkerum och mycket trevlig konstutställning.
    kram Marlise

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt, man är van att behöva åka en bit för alla möjliga saker. Men...jag har upptäckt att det går mycket fortare att åka härifrån till Visby (4,5 mil) än att åka 1 mil till och sen 2 km inne i Stockholm. Och betydligt vackrare väg också.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera