tisdag 16 maj 2017

Prio 1: Naturen!

 
Nu är det naturen som har första tjing på min tid. Allt annat får gå på halvfart. Snart sätter min gräsallergi in och då får jag göra en ofrivillig paus i naturskådandet.
 
 
I går guidade jag en grupp studentjubilarer runt i Skäftekärrs vackra omgivningar. Mycket historia, från 200-talet och framåt, mycket om Ölands natur och de planterade, spännande träden i parken. Roligt och trevligt och många samtal från en grupp med stor erfarenhet.
 
 
Just nu har vi en fantastisk tid med en och annan kvardröjande blåsippa och vitsippor som blandas med de första högsommarblomstren. Bara att ta för sig!
 

2 kommentarer:

  1. Ja nu är naturen helt magisk, koltrasten lärkan och näktergalen har serenad nere vid växthuset och ljumma vindar råder - härligt!!!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Äntligen har våren kommit - fast nu är det nästan sommar!? Typiskt så har man så mycket att göra, både med vänner som varit här och kommer, så man hinner inte med någonting. dom plantor jag köpte i fredags står fortfarande kvar i sina krukor!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera