fredag 16 november 2012

Den stora staden Borgholm


Vi parkerade vid det gamla lasarettet där många ölänningar behandlats, opererats eller rent av dragit sin sista suck under drygt 100 år. I dag hade maken ett ärende hit av inte fullt så allvarlig karaktär.


Själv beundrade jag rosorna i rabatten utanför, innan jag med raska steg gick ner mot centrum.


Äntligen nådde jag "shop until I drop-gatan" där butikerna just hade öppnat.


Det var inte många människor ute så här tidigt och stora torget med kyrkan i bakgrunden låg nästan helt öde  (spännande fortsättning följer...)




2 kommentarer:

  1. Oj så pass öde..så har jag aldrig upplevt din stad..befriande kan jag tro.

    SvaraRadera
  2. Ja nu har du verkligen gjort att man blir nyfiken! Vad 17 gjorde ni i stan så tidigt!?
    Är det jämt din man fyller? Jag menar eftersom ni ska ha "stort kalas"!

    SvaraRadera