tisdag 17 maj 2011

Jag har pippi på fåglar

















Jag är ett riktigt fågelfreak och idag blir det ännu mer av den varan. Om några timmar anländer fyra goda vänner som gärna vill se fågellivet på norra Öland. Det ska bli riktigt roligt och jag hoppas att vi får se en och annan liten goding. Middagen står klar att värma i kylen, kaffekorgen är packad och allt är förberett för en härlig dag i fåglarnas värld. Mina bilder idag är tagna under helgen på en så solig kust att jag önskade att jag hade haft mina solglasögon med mig. Dubbelklicka gärna på bilderna.

8 kommentarer:

  1. Låter som en helt underbar dag! Hade gärna bytt mitt kvällsskift till en natursafari på Öland!
    Strandskatan fick jag se igår och Rödbena, men tyvärr var ljuset för dåligt för den sistnämnda.

    Ha en fin dag och njut av det goda! /Bea

    SvaraRadera
  2. Trevligt pippi att ha pippi på fåglar!:D
    kram
    från en ann´som också har pippi

    SvaraRadera
  3. Du, det syns faktiskt på bilderna hur gassigt det var. Ljuset blir väldigt skarpt, liksom.

    Att ha pippi på fåglar är nog inte det värsta man kan tänka sig att snöa in på. Var glad för att det är ett så pass billigt nöje! *haha!*

    Nu när sommaren kommer har min dröm om en bättre kamera vaknat till nytt liv igen. Särskilt som min FinePix har hunnit bli drygt fem år gammal och börjar låta som det är grus i maskineriet. Lite konstigt beter den sig också, när man trycker på tillvalsknapparna. Ibland dyker rätt meny upp i displayen, ibland inte :o/ Gud give, att den håller ett tag till! Just nu har jag absolut inte råd att ens tänka på ett kameraköp :o(

    SvaraRadera
  4. Nähä........det hade man aldrig kunnat ana;-D
    Strandskatan har jag faktiskt sett här i stan. Känns ju väldigt exotiskt att se dom vandra runt på gräsmattor mitt ibland all trafik....Igår när hundarna och jag var ute och gick så cirklade ett hundratal kajor över huvudet på oss. Oj, vilket liv det var och hundarna var mycket fascinerade. /Anette

    SvaraRadera
  5. F*n va många det är som fått pippi på fåglar!! Kul! :-)

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga bilder, inte nog med att du har pippi på fåglar du är en hejare må att föreviga dem. Hur gör du för att ha dem kvar i bild? ;-) Ha det gott med vännerna Kram Ingela

    SvaraRadera
  7. Det är tur att du har det, så att vi andra får titta på dina fina fågelbilder :)

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  8. Nog finns det värre saker att få pippi på än fåglar. En både omväxlande och billig hobby, i alla fall så länge man inte ska flänga land och rike kring när rykten om rariteter börjar surra i luften. Som biätarna här uppe i norr i förra veckan eller när det var.
    Strandskatan heter för övrigt en av bloggarna jag följer.

    SvaraRadera