söndag 15 maj 2011

Gökotta kl 06.00
















Efter en sen natt med rösträkning ringde väckarklockan vid halv fem. Nu var det dags för årets gökotta. Naturligtvis var det lite regnigt ute, men inte igenmulet. Vi packade kaffeväskan och åkte iväg i arla morgonstund. Tio personer orkade upp så tidigt och vi fick en vacker morgon till slut med storspovar som spelade över fälten, lärkor som drillade i skyn och naturligtvis en gök som hoade långt borta. Ute på strandängarna blommade Adam och Eva och knallgula kabbeleka kantade vattensamlingarna. Visst är det härligt, när man väl har kommit ur sängen!

5 kommentarer:

  1. Oj, blev inte många timmars sömn för er i natt, men jag förstår att det är värt det när morgonen gryr och ni är på plats ute i naturen.
    Nu får ni vila resten av dagen.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  2. VACKERT! Hel klart är det bara det där första steget... "Morgonstund har guld i mun"

    Äntligen är jag ute på vandring hos mina vänner i Blogglandia.

    Kvällskramar från Ingela

    SvaraRadera
  3. Att vara uppe med tuppen eller göken den här årstiden och framöver ett par månader är som en bit av himlen. Jag brukar tassa på omkring i trädgården när degarna jäser och njuta av alla ljuvligheter.
    Ha det gott!
    Godnattkram
    Karin

    SvaraRadera
  4. gökotta...det var tidigt det..hörde göken jag, men då var det förmiddag..tur man hade..fina blomster..kram karina

    SvaraRadera
  5. ser precis ut som häromkring just nu :-) Här har göken fått fnatt, den flyger runt och hoar från alla väderstreck, så nära att jag nästan borde sett den, men inte då....
    Går ibland ner till havet i ottan, lyssnar på alla fåglar och glädjs åt att fiskgjusen är tillbaka och bygger på sitt bo samt att det finns en del ejdrar i år

    SvaraRadera