onsdag 25 maj 2011

Fiskar och fåglar













Våra fiskar i trädgårdsdammen har överlevt vintern och till och med blivit flera. De är ganska tama och nyfikna och kommer farande så fort det plaskar lite extra i något hörn. Trädgårdens fåglar tar sig ett dopp ibland och då samlas fiskarna runt dem. Vi är lite oroliga för att någon större fågel ska knipa åt sig en fiskmiddag, precis som havsörnen gjorde vid stranden häromdagen. Han satt på en sten och spanade och plötsligt lyfte han , slog ner med klorna före mot vattenytan och fick tag i en jättefisk, troligen en gädda.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att era firrar trivs och förökar sig! Hur det ska bli med mina egna dammdrömmar får framtiden utvisa, för nu gick jag och placerade växthuset preciis på den plats där jag funderat på att gräva för dammen.

    Idag är det "gung i skåpet" igen, så jag får nog ligga lite lågt med allt på listan över vad jag tänkt få gjort. På rumpan i soffan blir det kanske ett armband istället :o)

    Kramelikramen!

    SvaraRadera
  2. En otursdag för gäddan men örnen fick sig ett skrovmål. Det måste vara ett eldorado för en fågelintresserad att bo där du bor! Om inte annat så blir man väl intresserad efter att ha bott där ett tag.
    Det ser trevligt ut med en damm, men är det inte mycket jobb med den?

    SvaraRadera