torsdag 30 mars 2023

Återanvända


Jag har en yllekofta som jag stickade för snart femtio år sedan. Varför använder jag inte den längre? Den har legat undanstoppad i ett skåp alltför länge nu. Några stygn i en söm och en försiktig handtvätt, så är det dags att använda den igen.


Samma sak med den här tröjan. Den påminner mig om en mysig tjejhelg för kanske fyrtiofem år sedan. Jag och min väninna Ulla fick en helg för oss själva, då vi växtfärgade massor av ullgarn, åt god mat med gott vin och skrattade mycket. Så härligt! Sedan stickade jag massor förstås och har bara några små nystan kvar med etiketter om färgbaden. Tagetes bland annat.


Nutid då? Jojo! En trave sockor är överlämnade till behövande under den senaste Trosa-resan. Nu håller jag på och stickar disktrasor. Så himla kul! Fick en i present av svägerska, stickad i bomull-bambu som tål 60 graders tvätt, så nu har jag köpt eget garn och stickar på. Hej då alla wetexdukar!




Passar ju bra att sitta inne och sticka nu, när vädret är för bedrövligt!











 

2 kommentarer:

  1. Våririsen har vågat sig upp ser jag. Ännu syns ingen till här hos oss.
    Det är verkligen inneväder!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Återanvända gillas :) Stickade disktrasor är ju helt galet bra!! Ja kyliga vindar råder på ön ännu...vart tog våren vägen tro??
    Kram från Titti

    SvaraRadera