söndag 9 april 2023

Jag vill ha mera tid


Vi har knappt hunnit svälja det sista skumägget och börjat tänka på att städa undan påsken, förrän det är dags att hälsa våren med valborgseld, sång och tal. Bara några veckor kvar! Gubben har redan börjat träna med Neptuni Drängar, den eminenta manskören som har sitt framträdande då. 


På den här skymningsbilden är det fackeltåg till brasan i Byxelkroks hamn för några år sedan. Själv är jag redan framme vid "Öland spirar" i min planering. Helgen då hela Öland har öppet hus i mitten av maj.


Då säljer vi plantor för fullt vid hembygdsgården (+ lite annat). Plantor ja, ska fortsätta att plantera om pelargoner idag och sköta om mina små pysslingar i lådorna inomhus. Jag väntar med att sätta ut dem i växthuset tills det garanterat är plusgrader dygnet runt. För dyrt med frostvakten på i år. (Pyttesmå rondellpetunior på bilden)












 

2 kommentarer:

  1. Lycka till med småttingarna!
    God fortsättning på påskhelgen!
    /Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ibland går tiden alldeles för fort, men just nu önskar jag att vi var framme maj - då brukar det iaf vara ganska varmt...
    KRAM-SAUSIE

    SvaraRadera