torsdag 11 juli 2019

Turista med gäster

 
Vi hinner sällan turista på vår egen hemort, men när vi får gäster tar vi oss tid. I veckan gick jag runt i snålblåsten i Byxelkroks fina hamn.
 
 
Vi åt lunch på ett alldeles nyöppnat ställe, Stenflisan. Utsikten är magnifik och soliga dagar kan man förstås sitta ute. God mat och fin service, jättetrevligt!
 
 
Skogsjärnvägen är ett måste. Massor av passagerare hela tiden, så det gäller att komma i väldigt god tid till avgångarna. Här är det 110 stycken som just ska starta sin resa till Trollskogen.
 
 

4 kommentarer:

  1. Byxelkrok, der Ort meiner Sehnsucht.
    Freue mich immer, Fotos von dort zu sehen.
    Stenflisan, ist das jetzt in dem Restaurant vom Öland Fischer von Magnus?
    Ich sehe es auf den Webcams, auf Öland ist es windig und nicht 30 Grad.
    Viel Spaß mit den Sommergästen.

    Byxelkrok, min längtan.
    Jag ser alltid fram emot att se bilder därifrån.
    Stenflisan, är det här i Ölandfisk by Magnus restaurang?
    Jag kan se den på webbkamerorna, på Öland är det blåsigt och inte 30 grader.
    Kram Marlise
    Ha kul med sommargästerna.

    SvaraRadera
  2. Jag är också dålig på att "turista" på ön och speciellt inte just nu i värsta rushen...men en tur till Eketorps Borg ska det bli snart!
    Byxelkrok är underbart!
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera