tisdag 9 juli 2019

Allt på en gång


Vi som bor på typiska turistorter har det som allra jäktigast nu.Förutom att det är köigt i alla butiker och tar extra lång tid att handla, ska vi passa på att köra alla aktiviteter på högvarv som hembygdsgård, skogsjärnväg med mera, med mera.


Dessutom kräver de gigantiska tomatplantorna vatten två gånger om dagen och gurkorna mognar så snabbt så jag har svårt att hinna ta hand om dem.


Jag måste ju också hinna kolla rödstjärtungar, blommande cikoria, surrande humlor och tillståndet på skogens blåbär. Stressigt nu!



5 kommentarer:

  1. Ja nog känner man av "trycket" på ön just nu, puh...jag längtar tills det lugnar ner sig nu!
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  2. Det är det som kallas sommar!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Ja det är det, men dom senaste tre dagarna har det varit lugnt - det är ju höstväder!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  4. när jag var barn hade min stolle till Pappa tagit en Stiglist och sattb i bur. Fägeln hade han tagit i Folkparkewn i Norrköping. Han dpg efter ett par dagar

    SvaraRadera
  5. Fågeln alltså. min palla levde tills han blev 94 år.Glömmer aldrig det , minnen som kommer tillbaka, nu när jag är nästan lika gammal

    SvaraRadera