onsdag 24 juli 2019

En lugn dag med utsikt över dammen

 
En mulen men varm dag! Ingenting står på dagens schema. Sköööönt! Jag går ut och sätter mig i min stol och samtalar med cikorian. Hon nickar och håller med om allt vad jag säger.
 
 
En hämpling tittar förvånat på mig från bryggkanten och utanför syrenhäcken på vår lilla gata hör jag en strid ström av mobilpratande människor (eller pratar de med varandra?) Det är inte badväder så då motioneras det i stället. Men hallå, alla semesterfirare! Motionera kan ni göra hemma! Koppla ur alla sladdar och hörsnäckor, gå stilla och lugnt och njut av naturen. Det är precis vad ni behöver.
 
 
Jag kan inte annat än att hålla med, säger den unga rödstjärten, som just blöter fötterna i dammens ljumma vatten.
 
 

1 kommentar:

  1. Man blir faktiskt lite förundrad över den yngvre generationen som inte verkar ha nåt kul "live". Dom kan knappt släppa sina telefoner för några sekunder!
    Fast det är inte bara dom yngre, har en kusin som är 75 och hon är precis lika tokig. När hon och min väninna är här och vi åker runt ska hon hela tiden sitta bak så hon kan sitta och surfa hela tiden...hon tittar knappt upp och ut!? Och på plats här hemma så sitter telefon fastgjuten i handen. När man påpekar det, så slår hon ifrån sig och säger att hon "bara ska kolla en sak". Ja, ja - hur 17 ska det sluta?
    KRAM/Susie

    SvaraRadera