lördag 28 april 2018

Men oj vad fort det går!

 
Men himmel! Nu händer det saker hela tiden. Hur ska jag hinna med allt? Varje gång jag tar en sväng i trädgården har något slagit ut alternativt vuxit en decimeter.
 
 
Julrosorna har hämtat sig efter snöchocken och är nu fler än någonsin.
 
 
Vinrankan skjuter nya skott snabbt som en automatkarbin. Den har i alla fall fått lite kompostjord runt fötterna. Men sen är det alla pelargoner, alla sticklingar och plantor till Öland spirar, klippa allt som ska klippas, fixa prislappar, fixa affischer, göra en gigantisk köttfärslimpa att frysa i lagom stora bitar, ogräset och så måste jag hinna med vårens glada gäster också. Jag tror jag sätter mig en stund och läser tidningen.
 
 

3 kommentarer:

  1. Detta är ju inte klokt, Dessa fina exemplar har Ni väl köpt färdiga hos trädgårdsmästaren. Hur det än är, är De ju jättevackra. Tänkte på Er i går
    har ni många eldar på Öland sista April. ?? det måste ju vara väldigt vackert,
    och alla sägner, det 'lskar jag. Trevlig helg- Just nu gläder jag mig över att Koreagubbarna börjar vara som vanligt folk.

    SvaraRadera
  2. Ja ibland kan man verkligen bli överväldig av allt som är kvar att göra den här "våren"! Men idag blir det att sitta inne - vi har ÄNTLIGEN fått regn. Kanske inte precis önskat just idag, men sist när vi skulle få det kom det tre droppar här och igår när det skulle vara soligt så fick vi kanske 10 droppar. Ingen av gångerna visade nåt resultat i vattenmätaren. Så nu hoppas jag att vi får en ordentlig skvätt om det nu ändå ska vara grått och kmallt väder.....
    KRAM och lycka till med ÖLAND SPIRAR - förstår att du har det lite stressigt nu!/Susie

    SvaraRadera
  3. Det här inlägget blev jag ju svettig av att bara läsa...phuuuuu...herre min get vad du har å göra...här regnar det idag så det blir inte många knop här inte...inga alls om jag ska vara ärlig...en tur från vardagsrummet till köket för å sätta på lite kaffe vid elva-halvtolvsnåret...frugan är barnvakt denna helgen...så det är så lugnt och skönt som det kan bli...laddar både kroppsligt och mentalt för att bygga en ny koja...det lär nog bli den sista (?)...hade ju inte tänkt det men så dök det upp ett tillfälle och efter en del fundringar så tänkte jag att det är ju kul å ha något att göra under sommaren...precis som om man inte hade det ändå med alla fåglar som pockar på att hamna på sensorn hahaha...men i alla fall så där lite lagom fast det kan vara ansträngande ändå med alla lyft och kartande men får ta det lilla lugna så ska det väl gå och med lite hjälp av min levnadskamrat och älskade hustru så ja, så ska vi väl få till´et ...ha en fin söndag!

    SvaraRadera