söndag 22 april 2018

Kanske lite tjatigt

 
Just nu är det bara natur och trädgård som gäller hos mig. Lite tjatigt kanske för dem som inte har de intressena högst på sin tioitopp-lista. Men jag har några dagar nu som jag kan ägna åt allt som händer med en rasande fart utomhus. Och jag vill inte missa något. Titta bara på den häftiga taklöken som lyser i kvällssolens strålar.
 
 
För tio år sedan köpte jag några lökar och de hänger med. Inte vackrast av alla kanske men lite annorlunda. Fritillaria, klocklilja är namnet.
 
 
En delikatess för rådjuren, bergenia. De blir oftast uppätna innan de hunnit slå ut ordentligt. Vi får väl se hur det går i år.
 
 

5 kommentarer:

  1. Det är trist att en del saker fungerar som delikatesser för rådjuren. Och är det så illa att man inte ens hinner med att få se dom i blom så blir man förgrymmad! Men dom stackarna ska ju också ha lite nytt och fräscht att njuta av så här på våren.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  2. Bild nr ett, är ju riktigt vacker, ser ju ut som ett handgjort stilleben.
    Visst är det konstigt. Just nu är det ju små underverk lite var stans.

    SvaraRadera
  3. Dina fina trädgårdsbilder kan man ju inte tröttna på!
    Ha en fin söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Även om jag inte är intresserad av trädgårdsodling är det trevligt att titta på dina fina bilder.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera