fredag 23 mars 2018

Vad då? Påsk?

 
Jag kan inte riktigt få in i huvudet att påskveckan snart är här. Julfåglarna letar frön utanför fönstret och snön ligger fortfarande djup på sina ställen.
 
 
Jag tror att flera har svårt att förstå det här för jag har inte sett ett enda fastlagsris ännu. Och hur ska det gå för sommargästerna som brukar dyka upp den här helgen? Den ihopplogade snön vid deras infarter har förvandlats till hårda, ogenomträngliga isvallar.
 
 
Ja, det får väl bli som det blir med det!
 
 

2 kommentarer:

  1. Talgoxar och blåmesar har i alla fall helt klart för sig att det är vår!!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Jag tror nog att det är den kallaste och snörikaste mars som jag någonsin har upplevt. Men solen värmer skönt när den någon gång syns. Jag tänker på Lars Wivallius dikt som börjar "En lång och kall vår gör sommaren kort." Man får väl hoppas att sommaren blir längre än vanligt då...
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera