lördag 9 december 2017

Vardagen blir mindre grå

 
På köksbordet står mina fådda blommor till glädje vid frukost, fika och middag. Amaryllisen fick jag för flera veckor sedan när jag pratade på "tisdagsträffen" och den lilla hyacinten är gåva från en snäll granne. Säkert en tillfällighet att båda är vita, men det passar mig precis.
 
 
Jag hade ett styrelsemöte hemma hos mig härom kvällen och jag fick några cheesecake-bakelser över. "Ta hem de här två" sa jag till en av deltagarna, 
" men jag vill gärna ha tillbaka burken vid något tillfälle."
Den kom tillbaka efter några dagar men kändes ovanligt tung. Titta vad den innehöll nu! Eftermiddagskaffet är räddat för flera veckor!
 
 

1 kommentar:

  1. Dina cheesecake-bakelser var uppenbarligen mycket uppskattade.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera