söndag 12 november 2017

Dåligt väderrekord?

 
I går var det verkligen dåligt väderrekord! Regnet, uppblandat med en och annan snöflinga, piskades mot rutorna av vindarna som skakade huset. Jag var inte utanför dörren på hela dagen. I stället fick jag en del gjort inomhus, vilket också kan behövas ibland.
  
 
Mina bilder är från samma datum andra år, också grått och mörkt, men vackert dimmigt och vindstilla. Jag gillar när man inte ser vart vägen bär.
 
 
Jag gillar också de sena höstblommorna. Lika uppskattade som de första vårblommorna. Snart bara tre månader innan de dyker upp. Det går fort!
 
 

2 kommentarer:

  1. Det var likadant på den här ön! Jag vet mig aldrig ha upplevt en värre dag.
    Men i dag skiner solen igen.
    Ha en fin söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. En enda ros blommar just nu hos oss. Annars är det dåligt med blommor. Bilderna är vackra i dimman.
    Kram

    SvaraRadera