lördag 17 september 2016

Jag börjar se slutet på pappershögen

Olvon
 
Under den gångna veckan har jag mest suttit vid datorn och skrivit, kollat, skrivit igen. Har jag glömt något? Kolla igen. Snart är allt till årets hembygdsbok inne på tryckeriet och jag kan pusta ut lite innan korrekturet kommer. Då ska det lusläsas och kollas igen.
 
 
Jag smet ändå ut en stund i går och träffade då denna lurviga sak. Vinterpälsen på kanske, men det är snarare ett skydd mot fienden. Små stickiga strån som lätt fastnar på närgångna, nyfikna.
 
 
Rödhaken i busken undrar storögt vem jag är. Lite spännande kanske, med tanten som kommer där med kikare och kamera.
 
 

1 kommentar:

  1. Jag tycker om både Rödhaken och den påpälsade lilla larven.
    De tillhör ju vår fina fauna. Fina bilder som vanlig

    SvaraRadera