lördag 24 september 2016

Bråttom, bråttom!

 
Det är mycket jag vill hinna med och tiden räcker inte till allt. Medan skördefesten närmar sig och de sista annonserna ska bli klara till hembygdsboken, får jag inte missa min ullungrönn i trädgården, som just nu är allra vackrast.
 
 
Vi hade några ärenden till södra Öland i går men det fanns inte mycket tid till fotografering. Där pågår skördandet för fullt och det till och med luktar lök på vissa platser. Härligt att det ändå blev en skörd efter sommarens extrema torka.
 
 
Jag visste att det höll till en hökuggla vid Ölandsbron sedan några dagar tillbaka. "Vi kan väl åka fram och tillbaka över bron, så kanske jag ser den" sa jag till gubben. Och visst där satt den på en stolpe och spanade. Det är något speciellt med ugglor. Mjuka, runda och kloka! Tyvärr valde den ett riskabelt ställe att jaga på vid den stora trafikleden. Senare på dagen blev den sorgligt nog trafikdödad.
 
 

2 kommentarer:

  1. Men vad trist för hökugglan och för folk som vill se den, så dumt av den att jaga där,
    kanske den trots allt inte är så klok.
    Vacker bild på kor och vy. Någon ullungrönn har jag inte men andra sorter, de är verkligen vackra
    Jag och Rolf + 2 barnbarn 12 - 14 år var med oss till skördemarknad utanför Alvesta 'Tyrolen',
    en mycket trevlig marknad med allt vad som bör finnas på en sådan.
    Där träffade jag som hastigast en bloggvän Anette som också hade ett marknadsstånd.
    Jag förstår du har bråttom, Ölands skördefest har jag aldrig varit på, bara önskat mig dit, men då måste man övernatta m.m. Vi har minst 3 tim. bilkörning dit,det gäller att planera i tid.
    Ha en fin helg/ Eva

    SvaraRadera
  2. Fy vad trist för den fina fågeln! Livet är förskräckligt sorgesamt ibland.
    Ha en fin skördefest! Kram

    SvaraRadera