torsdag 29 september 2016

Följ med på min promenad

 
Min favoritpromenad går över ängarna vid Ölands norra udde. Ett öppet landskap med enstaka vackra träd och ett lugn, som understryks av vågbrus på lång håll och prasslet av torrt gräs runt fötterna. En stunds motvikt mot det Öland som just nu sjuder av liv inför skördefesten.
 
 
Äppelträdet är fullt av små vackra äpplen och är ofta besökt av fåglar.
 
 
Här kan jag stanna och bara titta en lång stund.
 
 
Sista lilla biten innan jag är uppe på vägen igen.
 
 
Så där ja! Redan framme vid "stora vägen".
 
 

3 kommentarer:

  1. Bild nr 5 , är så fin. Det ser ut som molnen tänker, skall vi landa ett tag här, eller vad tycker Ni.
    Tack du lilla Ciceron

    SvaraRadera
  2. Tack för att jag fick följa med!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Har läst "ifatt" då jag inte har varit här på några veckor. Här händer alltid spännande saker, allt från fest, fåglar och böcker!
    Ha nu en riktig fin helg!
    Kram Karin

    SvaraRadera