tisdag 26 juli 2016

Möten

 
Jag har deltagit i många möten under mitt liv. Ofta i trista lokaler och med mycket byråkrati. I går kväll hade vi det årliga mötet i vår vägförening och det är något helt annat. I år träffades vi vid ett av de vackra gamla torp, som finns här i byn.
 
 
Jag hittade vackra detaljer överallt.
 
 
Det är de öppna fönstrens nätter under värmeböljan och då det dessutom är så gott som myggfritt, fungerar det väldigt bra.
 
 
Det här såg frestande ut efter en lång och innehållsrik dag, men jag fick skärpa till mig och sitta med vid bordet.
 
 
Mötet avslutades med grillning och först när solen stod lågt cyklade alla hemåt efter en trevlig kväll. Utom jag som vägrade gå en lång promenad i värmen. Bil är bra att ha!
 
 

1 kommentar:

  1. Har full förståelse för att du hellre ville åka bil - nu är det AC:n som gäller. Vi har också sådana möten ute i skärgården ibland, t.ex. hamnföreningens. De är också mycket trevliga och man träffar både vänner och bekanta.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera