onsdag 27 april 2016

Det börjar bli trångt!

 
"Köp inte ett för litet växthus" är ett råd som återkommer i alla trädgårdstidningar. Jag har ett litet växthus med dubbel isolerplast och där är det verkligen trängsel nu.
 
 
Så länge det är risk för flera minusgrader under nätterna vågar jag inte heller flytta ut något i mitt gamla glasväxthus med "självdrag".
 
 
Men vädret ska stabilisera sig något i slutet av veckan och då får pelargonerna flytta så jag får plats för basilika och annat snabbväxande som fortfarande befinner sig i sina fröpåsar.
 
 
I dag måste jag ge mina nyinköpta fuchsior lite större krukor, så de inte stannar upp i växten. Och plantera om den gamla hibiscusen. Och vattna lite på den nyplanterade aronian. Och göra en omgång müssli. Och....suck! Det är tufft att vara pensionär!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar