torsdag 7 april 2016

Det är skillnad på folk och folk

 
Ja, vad ska man säga? Jag har länge tyckt att bankerna bygger upp murar mot sina kunder och blir allt svårtillgängligare men nu förstår jag.
 
 
De har viktigare saker att anstränga sina hjärnor med  och har inte tid med en massa öppethållande och löjliga kontanter från vanligt småfolk. Nu måste jag börja fundera över vad jag ska skriva på den obligatoriska lappen, som man måste fylla i om man ska sätta in mer än 10 000 i kontanter. Det kan ju inträffa någon mer gång i mitt liv och då måste det bli något riktigt dräpande.
 
 
Samtidigt vill jag ge en ros till alla hårt arbetande och seriösa tjejer och killar som är bankernas ansikte utåt mot oss vanliga kunder. Det är de som kommer att få ta skiten nu från en upprörd allmänhet.
 
 

4 kommentarer:

  1. Ja, man blir lite förundrad hur dom "styrande" tänker på bankerna. Har HB och hitintills har ju dom varit vettiga, men nu har även dom slutat med kontanter i Klintehamn. Så nu måste man åka till Hemse. För oss är det ju inga problem, vi bor mitt emellan - men alla äldre som bor i Klintehamn och inte har tillgång till bil. Här är det ju dåligt med allmänna kommunikationer också..... Man blir riktigt förgrymmad!!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Jag börjar att fundera på hur de vill Bankerna att vi skall vara ? Lika bra
    att göra som förr i tiden, lägga pengarna o madrassen, men då brinner det väl där också.
    hälsar Hajan

    SvaraRadera
  3. Bankerna gör sig inte lätt tillgängliga längre. Varför? Jag vet inte men det är tragiskt att det har blivit så. Jobbar själv med äldre människor och ser ofta hur svårt de har när de behöver göra sina bankärenden. Lägga pengarna under madrassen är numera svårt när det knappt finns kontanter..

    SvaraRadera
  4. Jag blev ordentligt upprörd över att girigheten tar över all anständighet. Och Nordea banken borde skämmas rejält, den f.d. statliga banken som fick hjälp av staten dvs med våra skattepengar under bankkrisen på 90-talet. Nu hjälper dom girigbukarna att undanhålla skatter från den som en gång hjälpte en bank i kris.

    På Island blev det fullt uppror, här verkar inte reaktionerna bli speciellt stora. Inte utan att jag önskar att det skulle bli en "bankrun" det som alla banker fruktar mest, att spararna ställer sig i kassan och vill ta ut sina sparade medel.

    SvaraRadera