fredag 18 december 2015

Rudolf??

 
Jag skymtade något gråbrunt och stort bakom träden. Kan det vara tomtens ren som jag har stött på? Men nej, när han sträckte fram huvudet, såg jag att det var skogens konung som stod och betraktade mig.
 
 
Han var nog inte helt road av att jag gjorde intrång i hans domäner, men som tur var, valde han till sist att gå åt andra hållet.
 
 
Det var en så skön dag ute i går. Varmt, vindstilla och fuktigt och det kändes som hela naturen stod stilla och höll andan i väntan på att allt ska vända igen mot ljus och längre dagar.
 
 

5 kommentarer:

  1. Så härligt möte du har haft med älgen. Ni har visst mycket älgar på Öland?
    Är det salmbär på bilden? Eller psalmbär? ;)

    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  2. Vilken tur för oss att skogens konung är en fredlig växtätare, tänk vad den kraften skulle kunna göra annars.

    Hälsningar

    /Gunilla

    SvaraRadera
  3. Jag hade nog svimmat av rädsla om jag mött den älgen i skogen. Fantastiskt att du vågade - och hann - ta fram kameran!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  4. sÅ BRA ATT DU ALDRIG GÅR UT, UTAN DIN KAMERS. sÅ SPÄNNANDE , DU KAN JU GÖRA EN
    HÄRLIG SAGA MED DIN BILDER OCH BERÄTTA.
    HA DET BRA ÖNSKAR HAJAN OCH TACK FÖR DU KOMMER IHÅG MIG.
    LILLA "KRISTEN" HA DET BRA

    SvaraRadera
  5. Fy tusan vad du är modig som vågar möta skogens konung. Jag hade nog snabbt tagit till reträtt. Fint att du fick bilder på honom.
    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera