onsdag 11 september 2024

Oj, vad det regnar!


Det har varit ett oavbrutet regnande idag. Och blåser gör det förstås också. Lite mysigt, speciellt eftersom jag ser att det bara ska vara idag. Redan i morgon blir det uppehållsväder igen. Den här dagen har jag ägnat åt plommonchutney och en plommonkaka i långpanna. Vi fick ETT plommon på vårt gamla träd, men en granne fick desto mer, som han gärna delade med sig av. 


För övrigt är hösten snudd på min favoritårstid. Klara dagar och fortfarande varmt, i alla fall här på Öland.


Många växter blommar för brinnande livet, som om att de känner på sig att varje dag kan bli den sista. På bilden är det min frilandsfuchsia, som inte kommer igång med blomning förrän i slutet av augusti.


På de luftledningar som finns kvar, trängs hundra och åter hundra starar. Bra med nedgrävda ledningar i vårt blåsiga landskap och slippa ständiga elavbrott, men vi som är fågelintresserade kan sakna dem lite ibland. Många fåglar gillade att landa en stund och spana från höjden.


En liten stund idag började jag tycka att det skulle vara skönt med en brasa i kaminen i ruskvädret, men jag stod emot. Den som väntar på något gott......osv.


Och i morgon väntar ännu en skön höstdag utan regn. Alltid finns det något att se fram emot!













 

1 kommentar:

  1. Det regnar även på den här ön i dag! Ha en fin fortsättning på september.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera