onsdag 3 april 2024

Vi bytte till sommardäck i går!


Man lär sig aldrig. Vi vet att aprilvädret kan vara lurigt, men ändå....! Utomhusplockandet får vänta och under tiden sitter jag, lite deppig kanske, i soffan och sorterar bilder. Finns en hel del som går att kasta och en lika stor bunt som jag vill spara.


Det är lätt att försjunka i minnen. Till exempel tassandet på natten utanför huset inför min 50-årsdag. På morgonen var hela entrén förvandlad till en fågelholk och dagens gäster fick snällt gå in igenom altandörren istället. Där fick jag igen för allt bus jag hittat på under åren när andra fyllt jämna år.


Det var inte nog med fågelholken. Nere vid infarten stod en fågelskådare och visade vägen till mitt hus. Tyvärr fick jag inte behålla honom så länge, för de som skapat honom ville gärna ha tillbaka sina jeans och andra plagg. Men roligt var det!


I dag kryllar det i trädgården av hungriga bergfinkar, bofinkar, grönsiskor med mera, med mera. Det kommer att gå åt mycket fågelfrö under resten av veckan!









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar