torsdag 24 september 2020

Hösten - bästa årstiden?


Jag gillar verkligen hösten! Lagom varmt och så vackert och varierande ljus. Helst ska det vara dimma på morgonen innan solen bryter igenom.


Den uppstigande solen bakom mig reflekteras i det alldeles stilla vattnet i Kalmar sund.


Det är speglingar på vattenytorna överallt.


Här lyser solen på tujaträden i skogen, nästan vårgrönt. Förr plockade folket här i trakten tujagrenar till kransar inför allhelgonahelgen, men efter de senaste decenniernas stormar finns det inte lika många tujor kvar längre. Nu till helgen är det skördefest på Öland. Inte i lika stor skala som vanligt, på grund av pandemin, men alla gör sitt bästa för att det ska bli en trevlig helg utan avkall på säkerheten. Vid vår hembygdsgård i Böda har vi höstmarknad fredag och lördag. Varmt välkomna alla som är i närheten!



 

2 kommentarer:

  1. Jag gillar också hösten, men brukar spendera hösten och vintern i Spanien och det brukar vara sensommar hela tiden där.
    Nu är jag kvar i Wales och delvis isolerar mig själv, så vi får se hur denna höst blir.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  2. Hösten är inte min årstid, men just nu kan jag ha fördrag med den.
    Ha en fin torsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera