onsdag 9 september 2020

Höst ute idag


Idag är det en riktig höstkänsla. Blåsigt och regnigt! Turisterna blir allt färre , men det är många som trängs på vägarna ändå! Här var det nio unga fasaner som verkligen betedde sig som yra höns. Tur att vi körde väldigt långsamt.


Ungdjuren vid Norra udden vet man aldrig var man har. Härom dagen väntade vi tålmodigt medan hela flocken stod mitt på vägen och funderade över vart de skulle ställa kosan. När det började bildas bilkö från andra hållet, klev min gubbe ur bilen och manade på dem lite så det gick att ta sig förbi.


Sädesärlorna vimlar runt överallt nu och en och annan faller offer för biltrafiken. Här är en som var väldigt intresserad av vad som fanns under metallspjälorna i ristret.


I dag såg jag att mina favoritfotomodeller hade kommit ut på sitt höstbete utmed kustvägen. Nu måste jag hälsa på dem lite då och då.



Till sist en hälsning från familjens yngsta, lilla Edith, fem månader i går. Nu är hon på G! Ryttarlandslaget, here I come!



 

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att vi har mer turister än vanligt den här årstiden. Vi var i Visby i måndags och då mötte vi det ena sällskapet efter det andra och här ute på landet är det ännu många husbilar.
    Lilla Edith kommer säkert att bli en duktig ryttare. Det ska startas i tid minsann.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ja, so schön, das nur wenige Leute hier sind und man mehr Tiere sieht.
    So eine junge Reiterin. Super!
    Wir (Touristen) fahren auch leider wieder nach Hause. Aber in 8 Monaten sind wir wieder da, in der Hoffnung, das Corona dann nicht mehr einschränkt.
    Öland ist wirklich so schön!!!
    Kram Marlise

    SvaraRadera
  3. Höst och svalare och skönare för er.
    Kor är roliga, man vet aldrig riktigt vad de hittar på.
    Gullig liten ryttare!

    SvaraRadera
  4. Ja nu är hösten på g...luften svalare, friskare men det ska visst bli varmare nästa vecka :) Härlig "djurpark" du har runt dig!
    Kram från Titti

    SvaraRadera