onsdag 19 februari 2020

Det blåser och blåser


Varmt i luften, men denna tröttsamma blåst! I går försökte jag fixa lite i trädgården, men när jag har lagt ner samma lavendelklipp tre gånger i korgen och fått hämta det på diverse platser, gav jag upp.


Annars är det ju väldigt lämpligt att ta en tur runt med sax och sekatör just nu, innan alla blad tittar fram. Jag ska prata med någon djurhållande granne om ett lass gödsel också. Många växter i min trädgård skulle bli överlyckliga över en festmåltid.


Annars håller jag mig mest inomhus just nu, för jag kan känna att det flyger runt en del hasselpollen också. Men, inget ont som inte har något gott med sig. Jag har härjat runt en del med dammtrasa och våta trasor. Delar av möblemanget skiner som solen (av lycka kanske?)


Jag har hunnit förbereda min bildvisning i morgon kväll på Röda Korsets årsmöte också. Kommer säkert att bli jättebra!



1 kommentar:

  1. Ja, nog kan man bli trött på blåsandet och i dag regnar det också.
    Lycka till med bildvisningen!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera