onsdag 10 oktober 2018

Sakta men säkert

 
Nu är jag inne på sluttampen med alla pelargonkrukor som ska in. Min favorit, P. Australe, står i tryggt förvar på diskbänken. Efter lite ansning ska  den upp på den ouppvärmda övervåningen.
 
 
En stackars Mårbacka som inte ser mycket ut för världen, men som är bra at ta nya skott från på vårkanten. Det var den sista!
 
 
När jag ändå höll på var det lite annat som ska in också. Tack och lov för min fina kärra som jag använder till det mesta. Allt från att köra matkassar mellan garage och hus till alla möjliga andra uppdrag i trädgården.
 
 

2 kommentarer:

  1. Hej lilla Ölandsvän, vet Du att det är första gången jag inte haft några Pelargoner , hade visserligen 4 st ,men De gillade inte mig. Sen var sommaren slut tyvärr.Den tog inte slut, men det blev för varmt på vår jord, ack,ack så kan man säga

    SvaraRadera
  2. Jag tog inte in mina innan jag åkte, men det gör ingenting, för nu är det brittsommar på Gotland, så de far inte illa.
    Kram Ingrid

    SvaraRadera