fredag 5 oktober 2018

Det är mycket nu!

 
Plötsligt känns det som om tiden inte räcker till! I går plockade jag in pelargoner för vinterförvaring. Ett evighetsjobb känns det som. Få se nu, var har jag ett fat till den här krukan? Jodå, bakom maskindiskmedlet som rasade ut över golvet!
 
 
Tack och lov för frilandsfuchsior, frilandshibiskusar med flera som inte behöver plockas in.
 
Trädgårdsmöblerna däremot, måste jag också kånka in, så jag slipper skämmas i år igen. Gräsmattan behöver klippas, växthusen ska ställas i ordning, sommarkläder plockas undan, vinterkläder plockas fram....äsch, jag tar kikaren och åker ut en sväng!
 
PS. Om jag försvinner för kortare eller längre tid beror det på att vi ska byta operatör pga av fiberinkoppling. Bara så ni vet. Det kan gå hur som helst!
 
 

2 kommentarer:

  1. Ja det är mycket nu...har inte ens fått upp mina dahliaknölar än!!
    Hoppas du får en lugn och skön helg nu.
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera
  2. Lyckat till med ny fiberinkopplare. Efter att ha hört från MÅNGA av mina vänner vilka problem dom brukar få, så är jag tacksam att det aldrig blev någon fiber för oss. Mitt luftburna funger perfekt - och dessutom har vi aldrig problem med telefonerna. Dom fungerar alltid som dom ska och så låter det inte som om man satt i en burk och pratade - vilket det alltså gör för dom flesta andra!?
    Problemen med att vinterförvara sina pellisar svalt är i inte kul, håller med om att man känner sig som en bov när man klipper av alla knoppar och blommor! Numera ställer jag bara in dom i det uppvärmda växthuset - och dom blommar sen fantastiskt hela vintern och växer dessutom bra när dom kommer ut igen!!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera